Inilah Penjara Paling Sempit Di Dunia

Inilah Penjara Paling Sempit Di Dunia- Di Elsalvador ada sebuah cara memenjarakan pesalah kejahatan dalam sebuah penjara yang menyerupai kandang, penjara tersebut sangat sempit dan dihuni oleh banyak orang dan berasak-asak hingga untuk duduk pun banduan tidak ada tempat.
Inilah Penjara Paling Sempit Di Dunia1 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia2 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia3 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia4 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia5 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia6 Inilah Penjara Paling Sempit Di DuniaInilah Penjara Paling Sempit Di Dunia7 Inilah Penjara Paling Sempit Di Dunia
Keadaan penjara pun sangat kotor tak ubah seperti kandang ayam dengan pakaian-pakaian kotor berselerakan dan bergantung dimana-mana. Penjara ini khususnya hanya digunakan untuk memenjarakan penjahat selama 72 jam, namun realitinya ramai banduan yang terkurung didalam tempat mengerikan ini hingga berbulan-bulan bahkanbertahun-tahun.
Fakta ringkas:
  • Penjara ini terletak di San Salvador, iaitu ibukota El Salvador, Amerika Tengah.
  • Sel kurungan ini sangat sempit dan dihuni oleh para banduan yang harus bersesak, sehinggakan untuk sekadar duduk pun amatlah susah. Keadaannya pun sangatlah kotor. 
  • Sel ini sebenarnya diperuntukan untuk menahan penjahat selama 72 jam, namun realitinya mereka dikurung selama berbulan-bulan bahkan bertahun-tahun kerana tingginya tahap jenayah di negara ini.
  • Kebanyakan tahanan yang menghuni sel ‘kandang’ ini adalah para anggota gangster Barrio 18 dan Mara Salvatrucha atau lebih dikenali dengan nama MS-13. Kedua-dua kumpulan ini merupakan gangster yang saling bertelagah antara satu sama lain dan amat ditakuti di San Salvador. 
  • Jumlah anggota kedua gangster yang menghuni penjara seperti ini jumlahnya lebih dari 10 ribu orang!

0 ulasan: