Sepanyol Vs. Itali Euro 2012


Sepanyol Vs. Itali Euro 2012: Juara bertahan Sepanyol menang Euro 2012 complete bersejarah tiga kali ganda



Juara bertahan Sepanyol mendakwa trofi utama yang bersejarah 3 berturut-turut antarabangsa dengan kekalahan 4-0 Itali di final Euro 2012 di Kiev Ahad.
Ia merupakan paparan yang menakjubkan dari Piala Dunia 2010, dengan kemenangan semua tetapi dimeteraikan oleh rehat sebagai matlamat dari David Silva dan Jordi Alba memberikan mereka mendahului 2-0.
Gantian, Fernando Torres dan Juan Mata dibundarkan kemenangan tegas dengan dua mogok lewat.
Kemenangan dalam perlawanan akhir juga merupakan satu kemenangan yang berusia 61 tahun jurulatih Vicente Del Bosque, lelaki pertama untuk memimpin pasukan ke Piala Dunia, Kejohanan Eropah dan Liga Juara-Juara Eropah mahkota, yang kedua dengan Real Madrid pada tahun 2000 dan 2002.
"Ini kejayaan dalam bola sepak Sepanyol adalah sesuatu yang bersejarah, dan sekarang kita perlu melihat ke hadapan dan cuba untuk melayakkan diri ke Piala Dunia 2014 di Brazil," katanya kepada berkumpul pemberita.
Tetapi bagi Itali dan jurulatih mereka Cesare Prandelli ia adalah akhir pahit untuk kejohanan yang mereka sebelum ini telah diserikan dengan persembahan imaginasi mereka.
"Kami datang menentang pasukan yang hebat," kepada Prandelli berkumpul pemberita.
Euro 2012 LIVE: Sepanyol vs Italy
La Roja bersinar terang dari awal dan dengan kelebihan pemotongan, walaupun sekali lagi memulakan perlawanan tanpa penyerang yang diiktiraf.
Barcelona, ​​Xavi Hernandez diberus palang dengan shot sengit dalam minit ke-10 selepas saling mempesonakan tetapi ia tidak mengambil masa yang lama untuk tekanan untuk membayar.
Kelab rakan sepasukan Xavi Andres Iniesta dialirkanNya pas yang sempurna melalui Cesc Fabregas untuk menyeberangi David Silva untuk mengetuai rumah pada 14 minit.
Itali, yang menyebabkan kejutan dengan kemenangan 2-1 ke atas Jerman di separuh akhir, bertindak balas dengan sepasang usaha Antonio Cassano, tetapi dengan Mario Balotelli tidak dapat untuk membuat banyak tanggapan mereka sentiasa memandang kedua terbaik.
Sepanyol pergi jauh ke hadapan sejurus sebelum rehat dan matlamat khas off kerja berpasukan semua pusingan mereka.
Pertahanan Jordi Alba bertukar-tukar pas dengan Xavi dan pecah melalui pusat pertahanan Itali sebelum mudah menewaskan Gianluigi Buffon.
Selepas rehat, Itali bertindak balas dengan sepasang peluang untuk Antonio di Natali, yang pertama tandukan, kedua dengan penglihatan yang lebih jelas matlamat hanya boleh dinafikan dua kali berturut-turut cepat oleh Sepanyol kapten Iker Casillas.
Harapan Itali kembali semula mengambil penyok lanjut apabila pengganti akhir mereka, Thiago Motta, bertahan hanya lima minit sebelum diusung keluar.
Menentang pasukan yang keletihan dengan hanya 10 orang lelaki, Sepanyol akhirnya mengambil kesempatan penuh selepas pengenalan Chelsea Torres.
Xavi mendapati beliau dengan pas lagi hebat dan dia slotted rumah yang ketiga pada 84 minit menjadi orang pertama untuk skor dalam dua perlawanan akhir Kejohanan Eropah berturut-turut.
Beliau telah menyambar gol tunggal kemenangan 2008 akhir ke atas Jerman.
Torres kemudian bijak menubuhkan kelab rakan sepasukan Mata beliau skor dengan hampir sentuhan pertama bola.
Dalam berbuat demikian, Torres meraih Kasut Emas kejohanan untuk matlamat bersama tiga terkemuka dan bahawa bantuan akhir.
Ia telah meninggalkan Casillas untuk mengangkat trofi di Stadium Olimpik yang mengagumkan, penjaga gol Real Madrid keseronokan ketika di lagi kemenangan tersendiri untuk satu pasukan banyak memanggil terbesar dalam sejarah.
"Ini adalah saat yang benar-benar indah. Matlamat kedua dari Jordi (Alba) meraih ia benar-benar," katanya kepada televisyen Telecinco.
"Sudah empat tahun yang menakjubkan Anda mungkin berfikir bahawa margin 4-0 menentang Itali bermakna ia mudah - tetapi kita telah secara beransur-ansur meningkatkan kejohanan itu pergi bersama."
Set akhir Ahad meterai pada tiga minggu persaingan di Ukraine dan Poland di lapan tempat perlawanan dan melibatkan 16 pasukan.
Dua puluh empat sisi kebangsaan akan mengambil tempat mereka dalam pusingan akhir akan datang di Perancis pada 2016 dan mereka akan melakukan baik untuk dipadankan dengan standard keseluruhan yang tinggi menyerang bermain dalam Euro 2012.
Kejadian pertempuran perkauman dan keganasan antara penyokong dari Poland dan Rusia dicemari peringkat kumpulan, tetapi kebimbangan keganasan kipas meluas membuktikan hanya ketakutan.
Layanan buruk yang didakwa Ukraine dipenjara ketua pembangkang Yulia Tymoshenko juga membawa kepada ancaman pemulauan oleh pemimpin-pemimpin politik Eropah, tetapi Canselor Jerman Angela Merkel telah menghadiri kemenangan suku mereka lebih Greece.
Itali Perdana Menteri Mario Monti dan rakan sejawatannya dari Sepanyol Rayoy Mariano tetamu di perlawanan akhir, kesesatan dialu-alukan mungkin dari kegawatan ekonomi yang melanda negara-negara yang dilanda penjimatan mereka dalam krisis zon Euro.
Lebih kontroversi, Presiden Belarus Alexander Lukashenko juga di kalangan pembesar-pembesar, walaupun menjadi subjek larangan perjalanan Kesatuan Eropah.
Jemputan telah mencetuskan bantahan daripada kumpulan feminis di Kiev sebelum perlawanan akhir.

0 ulasan: